Στις 16 Μαρτίου μια νέα περιπέτεια ξεκίνησε! Μετά από ένα εντυπωσιακό ταξίδι με αφετηρία το Βουκουρέστι, γεμάτο φύση και ορεινά τοπία, βρεθήκαμε στη καρδιά της Τρανσυλβανίας σε ένα μικρό χωριό, το Cristuru Sicuiesc. Εκεί περάσαμε και τις επόμενες επτά ημέρες, σε μια φανταστική τοποθεσία λίγο πιο έξω από το χωριό, μέσα στο δάσος, όπου βυθιστήκαμε σε ένα κόσμο γεμάτο νέες ιδέες και προοπτικές μαζί με άλλους είκοσι δύο εκπαιδευτικούς από δέκα διαφορετικές χώρες.

Το training course ξεκίνησε δυναμικά, με την πρώτη μέρα που ήταν αφιερωμένη στο να γνωριστούμε μεταξύ μας αλλά και να δημιουργήσουμε από κοινού το συμβόλαιο μάθησής μας. Οι επόμενες τρεις μέρες ήταν γεμάτες με ενδιαφέροντα workshops, δημιουργικές δραστηριότητες και μη τυπικές προσεγγίσεις/μεθόδους μάθησης πάνω σε σημαντικά θέματα που κάθε εκπαιδευτικός θα πρέπει να γνωρίζει. Πιο συγκεκριμένα, ανακαλύψαμε τους τρόπους που μαθαίνουμε αλλά και τους διαφορετικούς τύπους μάθησης. Επιπλέον, μάθαμε και αφομοιώσαμε τα χαρακτηριστικά και τις ικανότητες ενός καλού εκπαιδευτή. Μέσα από βιωματικά εργαστήρια, εξερευνήσαμε τη γλώσσα του σώματος, μάθαμε πως να διαχειριζόμαστε κρίσεις αλλά και πως να δίνουμε σωστή ανατροφοδότηση. Οι μέρες αυτές μας εξόπλισαν με τις κατάλληλες γνώσεις και ικανότητες έτσι ώστε να καταφέρουμε τις επόμενες δύο μέρες να ανταπεξέλθουμε στο πρακτικό κομμάτι του training. Είχαμε την ευκαιρία λοιπόν, να σχεδιάσουμε το δικό μας workshop με βάση τις αρχές της μη τυπικής μάθησης. Χρησιμοποιώντας τη φαντασία μας, τα ενδιαφέροντα αλλά και τις δεξιότητες που αποκτήσαμε περάσαμε μια ολόκληρη μέρα παρουσιάζοντας και φέρνοντας στη ζωή τα δικά μας σχέδια διδασκαλίας, μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διαδικασία μέσα από την οποία παρατηρήσαμε πως μπορούμε να εξελιχθούμε περαιτέρω ως εκπαιδευτικοί. Η τελευταία μέρα ήταν αφιερωμένη στη συγγραφή του YouthPass αλλά και στην ανασκόπηση όλου του προγράμματος. Από το πρόγραμμα δεν έλειψε επίσης μια εκδρομή σε μια γειτονική πόλη αλλά και περιήγηση στο χωριό όπου και είχαμε την ευκαιρία να συναναστραφούμε με τους ντόπιους!

Κατά τη διάρκεια του training είχαμε την ευκαιρία να μοιραστούμε τις δικές μας εμπειρίες, αλλά και να ακούσουμε αυτές των υπόλοιπων συμμετεχόντων και να μάθουμε από αυτές. Ακούσαμε διαφορετικές φωνές και διαφορετικές απόψεις,  κάναμε εποικοδομητικούς διαλόγους και ανταλλάξαμε φιλοσοφίες/γνώμες με άτομα από διαφορετικές χώρες και κουλτούρες. Δουλέψαμε μαζί, επικοινωνήσαμε, παίξαμε, περάσαμε καλά, δημιουργήσαμε φιλίες και μέσα από όλα αυτά καταφέραμε να γνωρίσουμε καλύτερα τους ίδιους μας τους εαυτούς.

Το πρόγραμμα δεν θα ήταν το ίδιο, φυσικά, χωρίς τα άτομα που το σχεδίασαν και το εκτέλεσαν! Θα θέλαμε λοιπόν να ευχαριστήσουμε την Gabi, την καταπληκτική συντονίστρια μας που ήταν πάντα δίπλα μας, την Bori και τον Attila τους εκπαιδευτές μας που μας καθοδήγησαν και μας στήριξαν αλλά και την Νati, τον Murat και τον Abde τους εθελοντές από το ATA για την παρουσία και την βοήθεια τους!

Η επίδρασή του προγράμματος πάνω μας παραμένει και θα παραμείνει καθώς  μας άλλαξε και μας έκανε σίγουρα καλύτερους ανθρώπους αλλά και καλύτερους εκπαιδευτικούς. Η εμπειρία αυτή θα μας συνοδεύει και θα επηρεάζει τον τρόπο που βλέπουμε τον εαυτό μας και τον κόσμο γύρω μας.

Αθανασία και Γιώργος

***

On March 16, a new adventure began! After a spectacular journey starting from Bucharest, filled with nature and mountain landscapes, we found ourselves in the heart of Transylvania in a small village called Cristutu Sicuiest. There we spent the next seven days, in a fantastic location just outside the village, in the forest, where we immersed ourselves in a world full of new ideas and perspectives along with twenty-two other educators from ten different countries.

The training course started dynamically, with the first day dedicated to getting to know each other, but also to collectively creating our learning contract. The next three days were filled with interesting workshops, engaging activities and non-formal approaches to educating on important topics that every educator should know. Specifically, we discovered the ways we learn and the different types of learning. Moreover, we learned and absorbed the characteristics and skills of a good trainer. Through experiential workshops, we explored body language, learned crisis management, and how to give proper feedback. These days equipped us with the necessary knowledge and skills so that we could handle the practical part of the training over the next two days. We had the opportunity to plan our own workshop based on the principles of non-formal learning. Using our imagination, interests, and skills we acquired, we spent a whole day presenting and bringing our teaching plans to life, an extremely interesting process through which we observed how we can further evolve as teachers. The last day was dedicated to writing the YouthPass but also to reviewing the entire program. Of course, the program also included an excursion to a neighboring city and a tour of the village where we had the chance to interact with the locals!

During the training, we had the opportunity to share our own experiences, but also to listen to those of the other participants and learn from them. We heard different voices and different opinions, had constructive dialogues and exchanged philosophies/ views with people from different countries and cultures. We worked together, communicated, had fun, made friends, and through all this, we managed to get to know ourselves better.

The program would not have been the same, of course, without the people who designed and executed it! So, we would like to thank Gabi, our amazing coordinator who was always by our side, Bori and Attila, our trainers who guided and supported us, and also Nati, Murat, and Abde, the volunteers from ATA for their presence and help!

The impact of the program on us remains and will remain as it changed us and definitely made us better people but also better educators. This experience will accompany us and will influence the way we see ourselves and the world around us.

Athanasia and George